- Google-optimointi tarkoittaa verkkosivuston tai verkkosivun näkyvyyden ja sijoituksen parantamista Google-hakutulossivulla (SERP).
- Optimointimenetelmät sisältävät avainsanatutkimuksen, sivuston sisäisen optimoinnin (kuten meta-tägit, otsikkotägit ja sisällön optimoinnin) sekä linkkien rakentamisen.
- Google-algoritmi muuttuu jatkuvasti, joten SEO-ammattilaisten on pysyttävä ajan tasalla uusimpien parhaiden käytäntöjen kanssa saadakseen parhaat tulokset.
- Google-hakukone käyttää monimutkaista algoritmia verkkosivuston sisällön relevanssin ja laadun arvioimiseen ja määrittää sijoituksen sen perusteella.
- Google-optimoinnin tärkein tavoite on luoda sisältöä, joka on sekä käyttäjälle että hakukoneille optimoitua. Tämä voidaan saavuttaa avainsanatutkimuksella, laadukkaan sisällön luomisella ja linkkien rakentamisella.